Graafiline disain


Digikunst ja disainiõpe

Digigraafika võib endas sisaldada joonistamist, maalimist, fotomanipulatsiooni ja 3D skulptuuride loomist. Digikunstis on paberi või lõuendi asemel kasutusel ekraan ja kunstnik kasutab digitaalse teose loomiseks vastavat arvutitarkvara. Tihti valmib digitaalkunsti töö läbi mitme kujundusprogrammi. Üks esimesi digitaalkunstnikke oli Harold Cohen, kes lõi juba 1970-ndatel esimese arvutiprogrammi AARON spetsiaalselt kunstiga tegelemiseks. Tänapäeval kasutatakse erinevaid kujundusprogramme ning lihtsustatumal kujul on kujundustarkvara kättesaadav ka läbi nutiseadme (näiteks efektide lisamine fotodele). Digitaalset graafikat kasutatakse meediaruumis kõikjal alates reklaamidest ja pakenditest kuni digitaalsete tööde väljaprindini sisustuselemendina koduseintel maalidena või tapeedina.

Disainiõppes räägime kunsti ja disaini algtõdedest ja arvutigraafikast (värvusõpetus, kompositsioon, tüpograafi(k)a, sõnum). Õpime tundma multimeedia programme (Adobe kujundusprogrammid, Audacity, DaVinci Resolve jt). Töö käigus valmivad erinevad illustratsioonid, digimaalid, firmagraafika komponendid, reklaamplakatid, reklaamflaierid, seisvad ja liikuvad pildid, õpime heli- ja videofailide töötlust ning fotograafia saladusi.

error: © Copyright